Cxemcast 046 – Poly Chain

Чим ти займалася в Києві до переїзду в Варшаву?

Я вчилася в Академії образотворчого мистецтва і архітектури на мистецтвознавицю і грала на синтезаторі в шугейз-групі. Мені там було нудно тоді, в 16-18 років, хотілося авантюри. Зараз я із задоволенням повернулася б на той самий факультет: книжки читаєш, розмовляєш про мистецтво і філософію, оточуєш себе авангардом – і це чудово. Але поки немає такої можливості.

Як переїзд вплинув на музику?

Вплинула освіта в Польщі. Я вивчала графічний дизайн в приватному університеті міста Лодзь і там почала цікавитися відео і 3D дизайном – цікавою практикою була і є синхронізація звуку з ефектами або 3D об’єктами. Плюс, графічний дизайн розвинув в мені концентрацію і посидючість.

Над чим працюєш зараз?

В основному я працюю графічним дизайнером і пишу музику. Ми з Елтроном (Marek Stuczyński) і Замбоні (Maciej Zambon) зробили останні правки до платівки, яка скоро вийде на лейблі «Transatlantyk». Цей лейбл знаходиться в Берліні і випускає артистів зі Східної Європи. Зараз я готую ще один подкаст для польського музичного порталу «Trzecia Fala». Також граю на вечірках у Польщі й записую треки з польськими артистами. Поки не дійшло до чогось серйозного, але думаю після виходу платівки видати касету у моїх друзів з Варшави – «Pointless Geometry», записавши окремо по треку з декількома талантами, що встигли особливо відзначитися.

Наскільки творче життя в Польщі відрізняється від українського?

Я давно не живу в Україні, тому мені складно порівнювати. Дізнаюся про те, що там відбувається, з розповідей друзів-артистів, але це зовсім інше, аніж живі враження. У Польщі простіше отримати грант або виїхати на півроку по обміну в іншу країну, та й в самій Варшаві, наприклад, є клуб, куди привозять різних зірок зарубіжної електронної сцени.

Як у Варшаві проходить нічне життя?

Регулярно проходять техно вечірки «Brutaż» у Варшаві, інших польських містах і навіть в Берліні. Їхня особливість – оголошувати артистів тільки на наступний день. Організатор «Brutaż» постійно проводить вечірки «Swiatło» – це в основному хаус. Ще є дикі рейвери – габбер-тусовка «Wixapol». Час від часу заходи зі своїми артистами проводять «Dunno Recordings». Є ще андеграундна сцена. Уже вдруге збиралися три лейбла в одну ніч: «Pointless Geometry», «Audile Snow» і «Magia». Деякі з цих хлопців грали на «Unsound Festival» та інших великих фестивалях.

Цього року ти теж виступаєш на «Unsound Festival». Розкажи, як так вийшло?

Не знаю, напевно, я – супер.

Чого ти чекаєш від виступу?

Нічого конкретного. На тлі страшної метушні з депортацією і втратою роботи взагалі не відчуваю, що виступ на фестивалі – це щось особливе. Мені дуже хотілося б послухати улюблених артистів, але через роботу не зможу відвідати всі події фестивалю, дуже шкода, що пропущу Діна Бланта.

Ти граєш тільки лайви?

Поки що так. Один раз в житті зіграла сет, але тільки тому, що у мене синтезатор зламався під час саундчека.

Якби ти грала діджей-сет, яку музику ставила б?

У мене бувають періоди цікавості до різної музики. В цьому році мені дуже подобаються артисти з лейбла «100% Silk». Я думаю, на танцполі їхні пластинки спрацювали б відмінно.

Що ти використовуєш для виступу?

DSI Prophet 08 і лупер Boss. Все це підключається в мікшер через аудіо-карту, щоб контролювати рівень звуку. Я тестувала різні синтезатори, але коли гроші з’явилися, вирішила зупинитися на Prophet, мені його порадив знайомий басист. Є, правда, і свій мінус: регулятори швидко зношуються. Ось сьогодні прийшли нові, якраз із заводу.

Ти говорила про різні спільні проекти з музикантами. Ти любиш колаборації?

Так, я дуже хотіла б знайти когось, з ким можна зігратися надовго. Я взагалі дуже люблю джем – це завжди авантюра. Ти ніби як можеш все передбачити, тому що бачиш перед собою інструменти, але іноді бувають такі несподівані повороти і захоплення – просто «Вау!» Є навіть один задокументований на касету матеріал, результат воркшопів по філд-рекордингу. Половина учасників – це хлопці з Львівської консерваторії, а інша половина – поляки. Останній трек – це наш фінальний джем з використанням семплів записаних на воркшопах.

А що значить «Poly Chain»? Це ж із синтезаторної термінології?

Так, це вхід в синтезаторах, через який їх можна з’єднувати разом. Ну і звучить як ім’я дівчинки, так що ідеально.



Інтерв’ю взяв Богдан Конаков.