Cxemcast 032 – John Object

Хто такий John Object?

Це один із моїх псевдонімів, на даний момент – основний. Я не вигадую персонажі або особистості для псевдонімів, але у більшості є свої звукові стандарти. John Object – найбільш вільний від обмежень по звуку і концепції варіант.

Судячи з усього, тебе надихає музична хвиля пост-інтернету?

Не можу погодитися. Я вкрай розмито визначаю для себе простір мистецтва пост-інтернету і не впевнений, чи достатньо добре з ним знайомий, щоб сказати точно. Напевно, це краще видно збоку. Для мене умовними джерелами натхнення є скоріше окремі елементи, з яких складаються роботи: певні тембри синтезаторів, комбінації інструментів (як правило, їх синтетичних копій), кольори, шрифти, геометричні композиції і так далі. У роботі над звуком, зображенням або відео я давно мислю і оперую цими складовими. На стадії відбору фрагментів для роботи я практично не замислююся про загальну естетику майбутнього кінцевого продукту. Взаємодія певних інструментів і тембрів часто викликає непередбачуваний емоційний відгук, часто різний для мене і для слухачів. Мені близькі багато елементів такого умовного конструкту як пост-інтернет, але тільки через якісь мої особисті асоціації з певними звуками і візуальними прийомами. Не думаю, що я оперую ними з тими ж цілями.

Виходить, що коли ти починаєш робити трек, ти не можеш передбачити, що з цього вийде?

Так, я не можу передбачити його емоційний вміст. Я починаю зі спроби поєднати кілька тембрів, які, як мені здається, можуть звучати по-новому разом, не замислюючись про мелодії. Останнім часом я навіть почав записувати ідеї для комбінацій тембрів в блокнот, на якісь шматочки паперу. У мене їх вже зібралося на цілий альбом. Або два.

Хто з музикантів тебе надихає?

Чесно кажучи, я великий шанувальник синтетичного ар-н-бі і соулу 80-90-х років, особливо не дуже відомих виконавців. Люблю очевидні пресети синтезаторів тих часів. Не менш радує ідея групи Milli Vanilli, в якій хлопці з обкладинки альбому не мали абсолютно ніякого відношення до музики – вони не співали, не грали, і не писали пісень для «своєї» платівки. Звичайно, моє джерело натхнення в Milli Vanilli – це ті музиканти і продюсери, які спланували все це і вважали за краще залишитися в тіні, роблячи вражаючий для свого часу продукт. До цього часу я поняття не маю, хто вони, і мене дуже тішить контраст між емоційним вмістом пісень і анонімністю самих музикантів. Я собі уявляю їх як групу блідолицих хлопців з довгим волоссям у тоненьких окулярах і сірих сорочках. А хлопці на обкладинці справді дуже красиві. Люблю діставати пластинку Milli Vanilli з шафи і дивитися їм в очі, поки грає нехай і чужа, але і їхня музика.

А як ти пишеш треки, що використовуєш?

Із заліза – Oberheim OB-12, Moog Rogue, Korg microKORG XL, Електроніка ЕМ-25. З програмного забезпечення – Ableton Live і Max. Часто композиції починаються з начерку на синтезаторі – так набагато зручніше працювати з мелодією або створенням відповідного тембру. Але в процесі роботи початкові партії або замінюються на плагіни, або стають непотрібними, або перезаписуються. У мене немає забобонів в порівнянні звучання софта і синтезатора, але я отримую задоволення від самого процесу гри і синтезу. Для мене робота над музикою вже давно перетворилася саме в роботу, а гра на синтезаторах все ще залишається грою, тому я навмисно їх рідко змішую.

Як давно ти займаєшся музикою?

Почав тільки в 2010 році, тому і релізів поки що немає. Останні кілька років, з огляду на неспроможність сфокусуватися на чомусь одному, я паралельно працюю над п’ятьма альбомами в різних стилях, тому процес рухається досить повільно. Але найскладніша стадія вже позаду, і мені здається, що скоро альбоми будуть закінчені. Можливо, у мене буде сумнівний шанс випустити п’ять альбомів поспіль з інтервалом в місяць. Але я постараюся, звичайно, не робити такої дурниці, хоча це було б весело.

Як правило, я граю два рази в рік з різним матеріалом – коли жарко і коли холодно. Але в цьому році поки що вийшло три рази – в складі арт-кластеру R + N + D я опинився у Львові, а через кілька місяців чомусь опинився там ще раз. Дуже виснажливий був рік, я думаю, що мені потрібно зробити перерву в концертній діяльності і провести наступні кілька років у студії.

Який лайв ти готуєш на новорічну «Схему»?

35 хвилин. Більше нічого не можу сказати, правда.



Інтерв’ю взяв Богдан Конаков.